2009-12-02

Berlin!

Nu är jag hemma. Såhär såg mina fem dagar i Berlin ut:
12 timmar på buss är ingen höjdare.

Agnes försökte fördriva tiden med korsord.

Tom fördrev tiden med Pucko på färjan över till Danmark.

Carina.

Yo!


Simon på bussen.

Azra på färjan över till Tyskland.

Framme! Här på en indisk restaurang.

Agnes och Azra.


Siri.

Frukost dag två.

Peter. Opigg.

Tyskt kaffe = 5/5!

Första museibesöket på Nationalgalleri. Vi såg Thomas Demand.

Anna.

Jag och Agnes.

Julmarknad!

Hamburger Bahnhof med utställningen Die Kunst ist super! Mycket värd.

Siri och Sannah.

Därefter gick vi ut, natt två i raden. Fantastisk natt för övrigt.
Morgon dag tre. Dags för fler gallerier! Agnes filmade.




Hittade en oerhört fin gränd, där denna affär låg mittemot ett ockuperat hus. Berlin alltså, så himla fint. Har alldeles för få bilder egentligen.

Automat!

Vilade på ett café. Sniggt.

Därefter förberedde vi oss för nästa natt. Heja.

Dag fyra. Vi gick runt i en massa parker och tittade på monument. Värt.

Klättrade även in i Spree Park.



och åt. Såklart.

Bussresan hem på fjorton timmar dagen efter var inte en höjdare. Men nu är jag hemma, och det är trots allt helt fantastiskt skönt.

1 kommentar:

Peter sa...

Automat... vilket fantastiskt ord! Dela det i tu.. och man får auto mat.. AUTO MAT! Man får mat självbetjänande. En sådan automat vill jag ha!