2010-01-03

Augusti till december 2009.

Ok. Då fortsätter jag. Nu, hösten.

Augusti:


Ida kom till Stockholm och bodde hos mig i några dagar.


Stockholm, sommar och dans i mitt hjärta. Så är det bara.


Tog i mitten av augusti mitt pick och pack och flyttade till Göteborg och ett fint kollektiv.


I Göteborg fanns kakor och vänner. Som till exempel de här ovan, de här nedanför och fler som får räkna in sig själva:





September:

Började Högskolan för Fotografi. Med Suany här ovan till exempel. Stora omställningar, trots en till en början oerhört lugn termin.


Det var en himla massa lära-känna-varandra-fester. Här ovan ser ni en hel del representativt för dessa.


Gick på botaniska med Sannah och Peter.


Färgade för övrigt håret brunt och hade kanske lite för mycket att tänka på. Det är ganska tungt med en ny stad, ett nytt boende, en ny skola och nya människor. Ja.

Oktober:

Ponton vann pris för årets kulturtidsskrift!


Jag åkte till Malmö.


Det var en helg då flera saker blev väldigt rätt och andra fel.


Veckan därpå kom Pia till Göteborg!


Det var fina tider.


Spenderade tid med klassen på Brännö. Åt mat.


Och åkte till Stockholm med naturfotografikursen. Sjukt bra kurs för övrigt. Här är Agnes och Suany.


Fint folk.


Testfotograferade till vad som till slut skulle bli detta.


Pia kom upp igen. Lite av en slump men en himla fin slump. Finaste vännen.


Förberedelser för kommande utställning.

November:

Ponton anordnade första kvällen på Göteborgs poesifestival.


Hemskt lyckat blev det, och roligt var det. Finns ett inslag som sändes i början av december i programmet Ramp, ni kan titta här, om ni vill. (Det är programmet som främst handlar om Sarah Dawn Finer, men det kan ni ju spela över).


Samma helg var det vernissage. Jag och Agnes var himla stiliga.


Michelle kom på besök. Här sitter hon och annat finfint folk.


Göteborg var grått och verkade aldrig vilja bli något annat.


Förutom om helgerna.


Jag färgade och klippte håret.

Därefter bar det av till Berlin med skolan:





December:
Tog endast två bilder efter Berlinresan (absolut inte ok!). Denna:

och den här.

Under lovet har det mest blivit bilder av vad jag sysslat med, så med andra ord, 1. att fika:

Med bland annat finIda


Mirande och Louise.


Frida och Vanessa.

2. Gå på bio.

Här med söta Malin i sockor. Känns för övrigt väldigt mycket december. Med min mössa i hörnet också.


3. Och, ja, såklart, pulsa i snö.

Så.

Nu var det gjort. Den reducerade och kanske något censurerade versionen (hej halva släkten som läser) av 2009. Så, hejdå, du var ett himla känslosamt men fint år. Jag hoppas starkt på 2010 som ett mer stabilit ... samt med en massa dans!

Pusshej.

Inga kommentarer: