2010-03-08

Åttonde mars.

Som ni alla vet: Idag är det åttonde mars och Internationella Kvinnodagens hundraårsjubileum. Jag ska fira med en demonstration, förhoppningsvis en eller två föreläsningar och en stor fest.

Vet egentligen inte hur jag förhåller mig till att kvinnor har fått en uppmärksammad dag och på så vis män trehundrasextiofyra (eller jo, självklart vet jag). Men, ni vet, det behövs alltid uppmärksamhet och engagemang. Vet inte hur många nätter jag varit livrädd för att gå hem ensam, hur många taxibilars registreringsnummer jag har fått smsade till mig av vänner som är rädda, hur många gånger jag fått en arm runt min midja som jag har varit tvungen att skaka av mig. Vet inte hur många gånger jag tänkt: Nej, nu räcker det.

Och nej, nu, kära ni, nu räcker det.

♥ Ta hand om er.

Inga kommentarer: