2010-05-07

Tisdag och onsdag i Marseille.

Började tisdagen med lång frukost i solen, på taket.

Därefter gick vi världens längsta promenad uppför ett berg, för att kika på utsikten. Här är Agnes.

Här är jag.

Och här ser ni utsikten.

Det blåste som sjutton där uppe.

Alltså, verkligen. Ett tag trodde vi att vi skulle flyga ut över kanten.

En liten turist!

Efter den extremt långa promenaden var vi helt slut (eller ok, jag var åtminstone, jag gissar att de andra var) och hamnade på ett rosa fik för att vila. Där serverades god mat. Tur det.

Kväll i Marseille.

Morgonen därpå tog vi bussen till havet.

Det regnade. Och vi var fyra fotografer. Visserligen en utan kamera.


Motivet.

Vi klättrade i berg.

Och vandrade bland blommor.

Därefter rymde vi från regnet, åkte tillbaka in till stan och satte oss på ett café.

Där vi spenderade resten av eftermiddagen och kvällen.


Ett mysigt fik.

Det var min weekend, en regnig men vacker.

4 kommentarer:

marta sa...

finfina bloggen!

Anna sa...

marta - åh, glad jag blir ju. :)

annika sa...

Hej!
Jag tittade igenom lite gamla blogginlägg och du hade kommenterat en gång i tiden (http://annikabackstrom.blogspot.com/2009/06/mail.html) så jag gick in på din blogg för att kika. Och du går ju samma klass som Sannah Kvist! Eller samma skola åtminstone. Hälsa henne från mig!
Fin blogg har du också!
hejhopp!

Anna sa...

Hej Annika! Ja, jag minns till och med att jag kommenterade angående skolan. Lovar att hälsa Sannah!
Tack, du med, en himla fin blogg har du. Hejhej!